دیدار جمعى از ناشران قرآن کریم با  معظم له

دیدار جمعى از ناشران قرآن کریم با  معظم له


در دیدار گروهى از ناشران قرآن کریم با  آیة الله العظمى مکارم شیرازى، ایشان ضمن ابراز خشنودى از این ملاقات، فعالیتهاى این گروه را از روشنترین خدمات به اسلام دانسته و فرمودند: سرمایه اصلى، قانون اساسى، اصول و فروع دین، هویّت و در یک کلام همه برنامه هاى ما در قرآن است و ناشران قرآن به نحوى در مسیر قرآنند و افتخار بزرگى در عالم اسلام دارند.‌

معظم له در ادامه با اشاره به این که در صدر اسلام امکان چاپ قرآن نبود و براى نگهدارى آن، قرآن را حفظ مى کردند فرمودند: مردم باید قرآن را حفظ کنند و حافظان قرآن در روز قیامت مقام والایى دارند، به آنها خطاب مى شود بخوانید و بالا روید (به مقام بالاتر دست یابید).

معظم له یکى از طرق مهم نگهدارى قرآن را، چاپ و نشر برشمرده و فرمودند: مسئله مهم نشر خوب قرآن است و اگر این کار خوب انجام شود بسیار بسیار مؤثّر است.

ایشان در ادامه در مورد معرّفى قرآن فرمودند: قرآن درباره خود مى گوید: «قد جائکم من الله نورٌ و کتابٌ مبین». نور لطیف ترین، زیباترین پربرکت ترین موجودات در عالم است و قرآن تشبیه به آن شده، یعنى قرآن پر برکت، زیبا، لطیف، مفید، موثر است و کار این کتاب مبین «یهدى به الله من اتبع رضوانه سبل السلام» است. کلمه «سبل السلام» بسیار پر معنا و به معنى راههاى سلامت است یعنى سلامت در عقیده، اخلاق، اجتماع، امنیّت، سیاست، اقتصاد و در همه چیز است. کسى که در سایه نور قرآن قرار بگیرد، خداوند او را به سبل السلام دعوت مى کند، و در جاى دیگر مى فرماید «و یخرجکم من الظلمات الى النور» قرآن ما را از ظلمتها مثل ظلمت کفر،جهل، اختلاف، خیانت و ظلم بیرون مى آورد.

معظم له در ادامه فرمودند: در حدیث داریم که در روز قیامت، هر کارى تجسّم پیدا مى کند و ظلم به صورت ظلمات تجسم مى یابد.

معظم له ضمن اشاره به اینکه کار ناشران قرآن از اهمیت ویژه اى برخورداراست و نعمتى الهى است فرمودند: خدا را شکر کنید که کار و کسب شما نشر قرآن است و افتخارى از این بالاتر نیست.

ایشان ضمن تأکید به این که در مورد قرآن کارهاى زیادى بعد از پیروزى انقلاب انجام شده فرمودند: من مطمئنّم که شما عزیزان در نشر قرآن داراى هدف دینى هستید. هرگز مسائل قرآن را فداى منافعتان نخواهید کرد. سعى کنید برکت را در این بدانید که بهتر و گسترده تر منتشر و عرضه کنید. انجیل و تورات را به صدها زبان منتشر کرده اند ولى ما به زحمت به ده ها زبان منتشر کرده ایم. مرکز نشر قرآن مثلا در عربستان سعودى یک شهر است و در هر سال میلیونها جلد قرآن چاپ و نشر مى شود، و اگر شما دست به دست هم بدهید مى توانید یک مرکز بسیار بزرگتر براى چاپ و نشر قرآن راه بیاندازید و در این راه بانیان خیر کمک مى کنند.

معظم له ضمن تقدیر از فعّالیّتهاى انجام شده در زمینه قرآن و اینکه نباید به این مقدار اکتفا کرد فرمودند: باید در چاپ قرآن از روشهاى علمى و صنعتى استفاده کنیم و قرآنهاى زیبا و با کیفیّت عالى را چاپ و در اختیار عموم قرار دهیم.

ایشان در پایان ضمن اشاره به این مسئله که ارتباط با قرآن باعث نورانیّت است فرمودند:

من معتقدم هر چه انسان در خدمت قرآن باشد زندگى و روحش نورانى تر مى شود و آثار و برکت قرآن را کاملا مشاهده و لمس مى کند.

برچسب ها :
captcha