دیدار معظم له با شیخ هلال‌الدین، رییس انجمن اسلامی چین ‌و فرمانده لشکر هفده علی بن ابی‌طالب (ع)

دیدار معظم له با شیخ هلال‌الدین، رییس انجمن اسلامی چین ‌و فرمانده لشکر هفده علی بن ابی‌طالب (ع)


آیت الله العظمی مکارم شیرازی روز شنبه در دیدار شیخ هلال‌الدین، رییس انجمن اسلامی چین ‌و فرمانده لشکر هفده علی بن ابی‌طالب ـ ع ـ خواستار هوشیاری نهادها و دستگاه‌ها در برابر تهاجم فرهنگی دشمن شدند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار کشور ایران را مورد تهاجم همه‌جانبه استکبار جهانی توصیف کردند و فرمودند: دشمنان در این تهاجم خود از کلیه امکانات و وسایل پیشرفته استفاده می‌کنند تا در مرحله اول عقاید و اخلاق را ضعیف کنند و اگر در این قسمت موفق شوند بسیاری از مشکلات سیاسی آنها حل خواهد شد.
ایشان اقدامات سیاسی و تبلیغات منفی غرب برضد اسلام را مد نظر قرار دادند و با بیان اینکه دشمنان از مشکلات کوچک کوهی درست می‌کنند، خاطر نشان ساختند: آنها به خیال خود به دنبال این هستند که دنیا را برضد ما تحریک کنند. تهاجمات اقتصادی را نیز به صورت تحریم‌‌‌ها عملی می‌کنند تا دست ما را کوتاه کنند، ولی در بسیاری از مواقع هم موفق نبوده‌اند، زیرا تمام مردم دنیا تسلیم آنها نیستند.
معظم له علاوه بر اینکه خواستار هوشیاری و بیداری مسؤولان شدند، دین و ایمان را یک سرمایه بزرگ برای مقابله با تمام تهاجمات دشمنان خواندند و یاد‌آور شدند‌: سرمایه ما دین، ایمان، اسلام و قرآن است. آنها از این سرمایه به شدت می‌ترسند. اسراییل با آن همه خباثتی که دارد، سربازانش در حال فرار هستند و اگر نتوانستند فرار کنند، تعداد زیادی دیوانه می‌شوند ولی ما در طول دوران دفاع مقدس یک نمونه از این موارد را نداشتیم.
ایشان شرایط نظامی و امنیتی ایران را بهتر از زمان اوایل انقلاب دانستند و ضمن تأکید بر اینکه اگر ایمان و فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی در میان جوانان و نیروهای نظامی کشور زنده باشد جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، فرمودند: ما امروز از تمام دوران و سال‌های دفاع مقدس قوی‌تر و مجهز‌تر هستیم. دستگاه‌های اطلاعاتی ما بهتر از گذشته کار می‌کنند. گاهی یک شخص با ایمان در برابر صد نفر می‌ایستد. از این رو باید در آموزش مبانی اسلام دقت بیشتری صورت گیرد. کسانی که مانع می‌شوند از کودکستان تا دانشگاه آموزش‌های اسلامی وجود داشته باشد، بزرگ‌ترین خیانت را کرده‌اند.
معظم له همچنین در ادامه این دیدار با بیان اینکه مسلمانان چین در نظر ما از دو جهت مستقل و آزاد بودن و مؤثر بودن در نظام سیاسی جهان دارای ویژگی‌ها و احترام هستند، تصریح کردند: ما نسبت به مسلمانان چین احساس همبستگی می‌کنیم. آنها مسلمانانی بسیار پاک و دوست‌داشتنی هستند. از زمانی که اسلام وارد چین شد قشر عظیمی از آن استقبال کردند. امروز دولت چین هم محدودیت‌هایی برای مسلمانان قرار نداده است، لذا لازم است دیدارها و رفت و آمدها بین ما بیشتر شود.
در ابتدای این دیدار شیخ هلال‌الدین ارتباطات میان دول ایران و چین را بسیار زیاد و دارای منافع مشترک مؤثر دانست و گفت: ایران با تمدن کهن خود جایگاه ویژه‌ای در جهان دارد و این یک نقطه مشترک میان ما و شماست.

برچسب ها :
captcha