دیدار معاونان فرهنگی بنیاد جانبازان و ایثارگران با معظم له

دیدار معاونان فرهنگی بنیاد جانبازان و ایثارگران با معظم له


آیت االله العظمی مکارم شیرازی یکشنبه در دیدار معاونان فرهنگی بنیاد جانبازان و ایثارگران با اشاره به دین خانواده‌های شهدا بر جامعه فرمودند: شعار و درود فرستادن برای خانواده‌های شهدا خوب است ولی خدمت واقعی، حل مشکلات مادی و معنوی انهاست.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار معاونان فرهنگی بنیاد ایثارگران و جانبازان با اشاره به سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای، انقلاب اسلامی را مدیون خون شهدا دانستند و فرمودند: کشور، استقلال، عزت و آبروی ما از شهیدان و جانبازان و ایثارگران است. ایشان حق شهدا بر گردن جامعه را دو گونه دانستند و توضیح دادند: اول، همان دین الهی است که نسبت به آنها داریم؛ یعنی نعمتی که از جانب آنها شامل حال ما شده است.

معظم له، مشکلاب خانواده های شهدا ، جانبازان و ایثارگران را به دودسته معنوی و مادی تقسیم کردند و فرمودند: بهترین شکر و قدردانی از این قشر جامعه حل مشکلات آنها به قدر امکان است. شعار و درود فرستادن برای خانواده‌های شهدا خوب است ولی آنچه خدمت واقعی حساب می شود، حل مشکلات مادی و معنوی انهاست.

ایشان حق دوم شهدا را برعهده مسئولان دانسته، توجه بیشتر به خانواده‌های شهدا را خواستار شدند و فرمودند: هیچ تضمینی برای آینده نداریم. اگر امروز قدردان شهدا و خانواده‌های آنها نباشیم، چگونه می‌توانیم از جوان‌ها خواهش کنیم به میدان جنگ بروند. آنها می‌گویند چه خدمتی به ایثارگران در گذشته داشتید که برای ما هم داشته باشید.

معظم له افزودند: در صورتی که جامعه ببیند که خانواده های ایثارگران و شهدا مورد احترام جامعه هستند ، می فهمند واقعاً شهادت یک ارزش است و شهادت آنها هم ارزشمند بوده و جامعه و بالاتر از همه خدا قدرشناس خواهند بود. بنابراین ما باید دین خود را به این بزرگواران ادا کنیم.البته ما نمی توانیم حق آنها ر ادا کنیم خداند باید دین آنها را ادا کند.

ایشان همچنین مشکلات فرهنگی را دارای اهمیت بیشتری نسبت به مشکلات مالی دانستند و فرمودند: مشکلات فرهنگی به روح و فکر برمی گردد.مشکلات مادی به جسم و بدن برمی گردد.به همان اندازه که روح بر جسم برتری دارد ، حل مشکلات فرهنگی نیز بر مسائل مادی برتری دارد. اگر چه باید در مورد مسائل مادی فکری شود ولی مشکلات فرهنگی دارای جایگاه ویژه‌ای است.

معظم له در پایان با اشاره به مشکلات جانبازان بویژه قطع نخاعی‌ها، نارضایتی‌های آنها را بسیار غم انگیز عنوان کردند و یادآور شدند: اگر نتوانیم مشکلات فکری آنها را حل کنیم و ناراضی باشند بسیار درد آور است. اگر خدای نکرده خانواده های شهدا بر اثر وسواس شیاطین گرفتار انحرافاتی شوند غیر قابل تحمل است.

برچسب ها :
captcha