دیدار معظم له با مدیران صنایع استان قم

دیدار معظم له با مدیران صنایع استان قم


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار مدیران صنایع استان قم، پیشرفت کشورهای اسلامی در زمینه اقتصادی را مانع تحمیل نظریات غرب به این کشور‌ها عنوان کردند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار تولید کار مولد را مورد تأکید اسلام و از عبادات معرفی کردند و فرمودند: در روایات داریم کارگری که کار مثبت انجام می‌دهد و بدن او خسته می‌شود، شب تا صبح خواب او را عبادت می‌نویسند. ام‌الفساد در هر جامعه‌ای بی‌کاری است.

ایشان وجود مفاسد بی‌کاری جامعه امروز را بیش از گذشته ارزیابی کردند و فرمودند: در گذشته مواد مخدر محدود بود، ولی امروز بی‌کاری جوانان را به مواد مخدر کشانده است. بخش مهمی از مفاسد اخلاقی مربوط به بی‌کاری است. برای اینکه ام‌افساد از بین برود، باید تولید کار کرد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی لازمه ایجاد کار مثبت را دانستن منابع خدادادی و منابع انسانی عنوان کردند و توضیح دادند: بحمدالله کشور ما از نظر منابع طبیعی بسیار غنی است. جوانان ما از استعداد بالایی برخوردار هستند. در مسابقات جهانی همیشه شاهد درخشش آنها هستیم. تنها چیزی که لازم داریم اراده و برنامه است.

ایشان ایجاد اشتغال در جامعه را تنها یک بحث دنیوی ندانستند و ادامه دادند: اگر در کشور ترقی ایجاد شود، دنیا می‌گوید در جمهوری اسلامی پیشرفت حاصل شده است. این باعث پیشرفت اسلام می‌شود. اگر عکس آن اتفاق افتد می‌گویند از زمانی که جمهوری اسلامی حاکم شد چه بر سر ملت آوردند. اگر در صنایع و کشاورزی پیشرفت کنیم باعث تقویت جامعه و دین می‌شود. نشان می‌دهد این دین ظرفیت و استعداد دارد.

معظم له توسعه کشورهای اروپایی و غربی را موجب تحمیل اراده آنها بر کشورهای اسلامی عنوان کردند و خاطر نشان ساختند: آنها با پیشرفت خود اراده‌شان را بر ما تحمیل می‌کنند، یعنی استقلال واقعی ما به هم می‌خورد. شعار استقلالیت می‌دهیم، ولی زمانی که وابسته شدیم آنها نظریات خود را بر ما تحمیل می‌کنند. امروز در جریان مسأله انرژی هسته‌ای تهدید به مسایل اقتصادی می‌کنند. اگر ما در مسأله اقتصادی پیشرو باشیم کسی نمی‌تواند اراده‌اش را بر ما تحمیل کند.

برچسب ها :
captcha