دیدار معظم له با سرکار خانم ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست

دیدار معظم له با سرکار خانم ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست


آیت الله العظمی مکارم شیرازی سه شنبه در دیدار معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان محیط زیست، فرهنگ اسلامی را در زمینه محیط زیست بسیار غنی و کامل عنوان کردند.‌

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در این دیدار با بیان اینکه مردم جهان باید بدانند که منابع کره خاکی محدود است افزودند: اگر خوب از این منابع استفاده نشود ممکن است فاجعه آفرین باشد. ضمناً تمام این منابع مخصوص نسل کنونی نیست، نسل‌های آینده هم باید از این نعمات بهره‌مند شوند.
ایشان خواستار تعامل بین سازمان‌های صنایع و محیط زیست برای کاهش آلودگی‌ها شدند و خاطر نشان ساختند: این گونه نباشد که هر کس بگوید من کار خودم را انجام می‌دهم ایشان افزودند: تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش هشتاد در صدی آلودگی هوا در کشور هم قابل تقدیر است.

معظم له کار فرهنگی را لازمه فعالیت‌های محیط زیست ارزیابی کردند و فرمودند: در محیط زیست بیش از ویژگی‌‌های مسایل اجتماعی کار فرهنگی می طلبد، باید در درون خود افراد انگیزه ایجاد شود. معتقدیم انگیزه‌های مذهبی همیشه همراه افراد است.
ایشان با اشاره به اهمیت دادن اسلام به مسایل محیط زیست توضیح دادند: اسلام از مهم‌ترین مسأله که توحید است دستور دارد تا دیگر مسائل مسئله که پاکیزگی جامعه است. قاعده لاضرر در اسلام به ما می گوید جنگل‌ها را از بین نبرید و آب‌ها را آلوده نکنید. ما در اسلام فرهنگ قوی‌ای داریم که با تکیه بر آن خیلی از مشکلات را می‌توانیم حل کنیم. اگر تعلیمات اسلام نبود یقین داشته باشید کشور ایران در دست دیگران بود.
معظم له ادامه دادند: اگر امروز هم دشمنان به ما حمله نمی‌کنند به دلیل همین فرهنگ اسلامی است. چون می‌دانند که با یک جمعیت عظیمی روبرو خواهند شد که می‌گویند شهادت افتخار ماست. از این رو هیچ کسی نباید این فرهنگ اسلامی را تخریب کند.

برچسب ها :
captcha