پيام آیت الله العظمی مکارم شیرازی به كنفرانس وحدت اسلامى

پيام آیت الله العظمی مکارم شیرازی به كنفرانس وحدت اسلامى


حقيقت اين است در هيچ زمانى در تاريخ اسلام مسأله وحدت مسلمين اين اندازه كه امروز به آن نيازمنديم ضرورت نداشته، صحنه جهان امروز مبدل به يك جنگ احزاب تمام عيار شده كشورهاى  وابسته و مزدور دست به دست هم داده اند تا جلوى  پيشرفت اسلام را در جهان بگيرند‌

پیش از هر چیز ایام هفته وحدت را به همه شما عزیزان اندیشمند تبریک مى  گویم، همچنین تشکیل این کنفرانس که شعار آن «حضرت محمد صلی الله علیه و آله رمز وحدت امت اسلامى » است را نیز به مؤسسین محترم و همه شرکت کنندگان گرامى ، برادران و خواهران عزیز مبارکباد مى  گویم و امیدوارم همه مسلمین جهان در سایه الطاف خداوند بزرگ گِرد این مشعل وحدت یعنى  پیامبر بزرگ اسلام صلی الله علیه و آله جمع شوند و بر دشمنان لجوج و عنود خود پیروز گردند.
حقیقت این است در هیچ زمانى  در تاریخ اسلام مسأله وحدت مسلمین این اندازه که امروز به آن نیازمندیم ضرورت نداشته، صحنه جهان امروز مبدل به یک جنگ احزاب تمام عیار شده، آمریکا، اتحادیه اروپا، اسرائیل و کشورهاى  وابسته و مزدور آنها دست به دست هم داده اند تا جلوى  پیشرفت اسلام را در جهان بگیرند و حکومت اسلام بر مناطق مختلف به خصوص منطقه خاورمیانه را دچار شکست کنند.
از سوى  دیگر بهار عربى  بحمدالله تبدیل به بهار اسلامى  شده و کشورهاى  مسلمان یکى  بعد از دیگرى  هویت اسلامى  خود را باز مى یابند چیزى  که مخالفان را سخت به وحشت افکنده است.
در این شرایط مهمترین سلاحى  که دشمن به آن متوسل شده همان سلاحى  که براى  ما بسیار خطرناک است و براى  دشمن بسیار کارساز، ایجاد جنگ داخلى  اعم از فرقه اى  و غیر فرقه اى  در میان مسلمین است که نمونه بارز و شدید آن را در کشور مظلوم سوریه مى بینیم. آمریکا و اسرائیل و متأسفانه بعضى از کشورهاى  ظاهرآ اسلامى دست نشانده آنها پول و سلاح مى دهند تا مسلمین خون یکدیگر را بریزند و کشورشان را تخریب و مبدل به یک ویرانه سازند.
این در حالى  است که قرآن مجید با صراحت تنازع و اختلاف را موجب فشل و از بین رفتن روح جامعه اسلامى مى شمرد و با صراحت در سوره انفال مى  فرماید: (وَلاَ تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ) و در جاى   دیگر اختلاف را هم ردیف عذابهاى   آسمانى و زمینى یعنى صاعقه ها و زلزله هاى  ویرانگر شمرده و در سوره انعام مى فرماید: (قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَى أَنْ یَبْعَثَ عَلَیْکُمْ عَذَابآ مِّنْ فَوْقِکُمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِکُمْ أَوْ یَلْبِسَکُمْ شِیَعآ وَیُذِیقَ بَعْضَکُمْ بَأْسَ بَعْضٍ انظُرْ کَیْفَ نُصَرِّفُ الاْیَاتِ لَعَلَّهُمْ یَفْقَهُونَ).
و حتى  در جاى  دیگر پراکندگى  و شکاف میان مسلمین را در سرحدّ شرک و کفر شمرده چنانکه در سوره انعام مى فرماید: (إِنَّ الَّذِینَ فَرَّقُوا دِینَهُمْ وَکَانُوا شِیَعآ لَسْتَ مِنْهُمْ فِى شَىءٍ).
عجبا که این آیات را حفظ مى کنیم، شب و روز مى خوانیم و حافظان قرآنمان را به خاطر آن جایزه مى دهیم، و هیچ توجه به پیام و محتواى  آنها نداریم.
در اینجاست که وظیفه شما اندیشمندان بزرگ جهان اسلام بسیار سنگین است، باید همه ناآگاهان را از خواب غفلت بیدار کنید و درهاى  نجات و سعادت را به روى  آنها بگشایید، البته خداوند یار و یاور شماست و اینجاست که برنامه هایى  همچون برنامههاى  ابتکارى  مجمع جهانى  تقریب مذاهب اسلامى  کاملا مى درخشد، روزى  را به عنوان روز جهانى  پیامبر اسلام نامیدن، پرچم زیبا و پرمعنایى  به نام امت واحده را به اهتراز درآوردن، جشنهاى  هفته وحدت را با شکوهتر از هر سال برگزار نمودن و شب شعر گستردهاى  را در همین راستا تشکیل دادن. همه این برنامه ها در کنار برنامه هاى اصلى تقریب و وحدت و نشستهاى علمى جهت ایجاد زمینههاى اتحاد و همبستگى جهان اسلام و بررسى  مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راهحل مناسب براى  آن بسیار مفید و سودمند است.
آرى ! این برنامهها در این محیط پرتلاطم مى درخشد و إنشاءالله با کمک شما اندیشمندان پرافتخار جهان اسلام کشتى  نجاتى  براى  امت اسلامى  فراهم خواهد کرد.
بار دیگر به شما عزیزان و به دستاندرکاران مجمع تقریب مذاهب اسلامى  مخصوصآ ریاست محترم آن تبریک مى گویم و امیدوارم همگى  همت کنید تا بیش از این مسلمانان به دست مسلمانان و با سلاح دشمنان در کشورهاى  مختلف به خاک و خون کشیده نشوند.
اینجانب معتقدم چنانچه نیتها خالص باشد و تلاش و کوشش کافى  صورت گیرد، دست لطف خدا به سوى  ما دراز خواهد شد و به مقتضاى (وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا) هدایت الهى شامل حال همه ما خواهد گشت. و السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

captcha