پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی به عالیجناب پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان

پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی به عالیجناب پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان


اخیراً برخی مقامات واتیکان از علمای جهان اسلام درخواست کرده­ اند تا در برابر حملات وحشیانه گروه تکفیری داعش علیه مسیحیان و اقلیت ­های دینی در شمال عراق، موضع­ گیری نمایند‌

عالیجناب پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک­های جهان

با سلام و تحیت؛

اخیراً برخی مقامات واتیکان از علمای جهان اسلام درخواست کرده­ اند تا در برابر حملات وحشیانه گروه تکفیری داعش علیه مسیحیان و اقلیت­های دینی در شمال عراق، موضع­ گیری نمایند.

جناب عالی نیز پیامی به دبیر کل سازمان ملل فرستاده ­اید و از ایشان خواسته ­اید تا تمام امکانات خویش را برای جلوگیری از خشونت علیه مسیحیان و اقلیت ­های دینی استفاده کند.

اینجانب ضمن استقبال از این پیشنهاد، هرگونه ارتباط و همکاری بین رهبران ادیان مختلف جهان برای نجات جامعه بشری را ضروری می دانم و قویاً این حملات وحشیانه را محکوم می کنم و از تمام مسلمین جهان می­ خواهم این جنایات ضد انسانی را محکوم کنند و در این راستا دو نکته را به عرض می­ رسانم:

1. گروه­های تکفیری بزرگترین بلای جان بشریت امروز، فارغ از نوع دین و ملیت آنهاست. ما این خطر را سالهاست فریاد می­ کنیم. بنده سه سال قبل در دیدار خود با رئیس محترم شورای پاپی واتیکان با اشاره به خطر گروه­ های تکفیری به ایشان گفتم:

«من هفته ­ای نیست که در صحبت ­هایم کارهای این عده از افراطیون را محکوم نکنم... اعمال این اقلیت افراطی را نباید به حساب اسلام گذاشت».

به تصریح قرآن مجید پیامبر اسلام رحمت برای همه جهانیان است. ولی متأسفانه بسیاری از رهبران سیاسی و دینی جهان نه تنها در برابر این پدیده شوم سکوت کردند، بلکه بعضاً به حمایت و تأیید عملی آن پرداخته ­اند.

اگر حمایت­ های مالی و تدارکاتی و تسلیحاتی برخی کشورهای غربی و دولت­ های سرسپرده منطقه نبود، گروه داعش و امثال آن امکان ادامه حیات و جنایت و خونریزی وسیع پیدا نمی­ کردند.

2. بنده متقابلاً انتظار دارم مواضع واتیکان در دوره جناب عالی در برابر ظلم ­ها و فجایعی که به نام­ های مختلف انجام می­ شود، صریح ­تر و شفاف­ تر باشد، خواه ظلم علیه اقلیت­ های مسیحی در کشورهای اسلامی انجام شود و یا اقلیت ­های مسلمان در کشورهای غربی و امثال آن. از خداوند متعال برای جناب عالی موفقیت و برای همکارانتان نیز توفیقات بیشتر خواستارم.

موفق باشید

ناصر مکارم شیرازی

برچسب ها :
captcha