دیدار حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى با عده ای از جوانان پاکستانى

دیدار حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى با عده ای از جوانان پاکستانى


حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى ضمن ابراز خشنودى از دیدار با جوانان پاکستانى فرمودند: من وقتى علاقه برادران و خواهران پاکستانى را به اهل بیت(علیه السلام) مى بینم بسیار لذّت مى برم. معظم له ضمن تأکید بر اتّحاد در مقابل دشمنان فرمودند:‌  ‌

سعى کنید جوانانتان و نوجوانانتان به اسلام و به مکتب اهل بیت(علیه السلام) آشنا شوند. آینده اسلام به دست جوانان و نوجوانان است و دشمن اسرار دارد آنها را آلوده گناه و بى ایمانى کند. با انواع وسائل، مواد مخدر، فیلم هاى بدآموز و برنامه هاى دیگر سعى دارند جوانان را از دین خارج کنند. باید با مجالس قرآن، مجالس امام حسین(علیه السلام)، مجالس مربوط به امام زمان و دیگر برنامه هاى مذهبى جوانان را در خط اسلام و اهل بیت(علیه السلام) نگه داشته و آنان را حفظ کرد.

معظم له با اشاره بر اهمیّت سفرهاى زیارتى در آموزش جوانان پنج توصیه و سفارش اخلاقى را متذکر شده و فرمودند:

اوّل: نمازهایتان را اول وقت به جا آورید، حتّى نماز صبح را هم اوّل وقت به جا آورید زیرا نماز اوّل وقت لذّت، روحانیّت و معنویّت زیادى دارد. دوم: تا مى توانید به یاد خدا باشید. سوّم: تا مى توانید به بندگان خدا کمک کنید. چهارم: از دوستان ناباب و بد بپرهیزید. پنجم: در مجالس آلوده به گناه شرکت نکنید.

در ادامه ایشان فرمودند اگر این سفارشات را انجام دهید، خداوند به شما کمک کرده و شما را تنها نمى گذارد و در زندگى خوشبخت و سعادتمند مى شوید. در خاتمه معظم له براى آنان و ملت مسلمان پاکستان دعا کرده و سفر خوبى را در ایران آرزو کردند.

برچسب ها :
captcha