دیدار مسئولین و مدیر کل جدید صدا و سیمای استان قم با معظم له

دیدار مسئولین و مدیر کل جدید صدا و سیمای استان قم با معظم له


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار مسئولین و مدیر کل جدید صدا و سیمای قم با ابراز تأسف از خودباختگی برخی نهادها فرمودند: باید در برابر تبلیغات دشمنان مانند مسئله حجاب بایستیم و ضعف نشان ندهیم. حجاب اینک به نماد اسلام تبدیل شده است.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به مسئولان صدا و سیما فرمودند: تعهد مسئولان رده بالای صدا و سیما برای ما ثابت شده است، اما ممکن است در زیر مجموعه‌های شما دستانی در کار باشد که می‌خواهند اخبار و وقایع حوزه ضعیف جلوه داده شود، پس مراقب کل مجموعه باشید.
ایشان خاطر نشان کردند: هشدار بنده در برخی جراید بد منعکس شده بود. من از انعکاس ضعیف افتتاح سال تحصیلی حوزه انتقاد کرده بودم، خودم هم در اخبار پیگیر این خبر بودم. با اینکه افتتاح سال تحصیلی حوزه زودتر از همه مراکز علمی و با حضور جمع کثیری از طلاب و اساتید و علما برگزار شد اما بسیار بد منعکس شده بود. این در حالی است که چند روز به بازگشایی دانشگاه‌ها مانده، بازگشایی دانشگاه‌ها به شکل گسترده منعکس می‌شود.
ایشان با اشاره به جایگاه والای حوزه‌های علمیه فرمودند: نکته‌ای که باید مسئولان صدا و سیما به آن اهمیت دهند، جایگاه مهم و والای حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید است. شما شاهد قدرت مرجعیت هستید. برای نمونه در مسئله عراق، مرجعیت نجف کاری کرد که سلاح‌های فوق مدرن هم از انجام آن ناتوان بودند.
معظم له با اشاره به وجود برخی کاستی‌ها در صدا و سیما فرمودند: در اخبار توجه کنید که اشخاص در جایگاه خود باشند. اگرچه ما نسبت به رئیس‌جمهور انتقاداتی داریم و از طرق مختلف اعلام کرده‌ایم اما این دلیل نمی‌شود که به جایگاه ایشان کم‌توجهی کنیم. در برخی موارد مشاهده می‌شود که اخبار کم اهمیت بر اخبار رئیس‌جمهور مقدم می‌شود. این به هیچ وجه کار شایسته‌ای نیست. حتی اگر شما با رئیس‌جمهور مخالف هستید باید به عنوان رئیس‌جمهور شأنیت و جایگاه وی را حفظ کنید.
ایشان انعکاس اخبار صحیح و دقیق را مهم ارزیابی کردند و فرمودند: اخبار صدا و سیما به شکل فنی و حرفه‌ای نیست. رسانه‌های خارجی با همه شیطنت‌های خود، اخبار را بسیار سریع، کامل و شفاف منعکس می‌کنند. سعی کنید در بخش اخبار از مشورت متخصصین این فن بهره‌مند شده و ضمن تنوع بخشیدن به اخبار در ارائه آنها تجدید نظر کنید.
ایشان از روحیه خوباختگی برخی نهادها ابراز تأسف کرده و فرمودند: خودباختگی در شرایط نامناسب مساوی با شکست است. باید در برابر تبلیغات دشمنان مانند مسئله حجاب محکم ایستاده و ضعف نشان ندهیم. حجاب اینک از فروع دین بالاتر رفته و تبدیل به نماد اسلام شده است.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به مسئولان صدا و سیما خاطر نشان کردند: با اعتماد به نفس و توکل به خدا عقاید و مبانی دینی، فرهنگی را با منطق و ادب ارائه کنید.
معظم له با اشاره به وظیفه حساس و سنگین صدا و سیما در قبال مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و مذهبی افزودند: شما در درون سازمان هستید و نیاز به نقادی و نظرات افرادی دارید که از بیرون به سازمان می‌نگرند. دشمنان از خارج و داخل افکار و عقاید جوانان را با شبهه‌افکنی‌ها تخریب می‌کنند و شما در برابر آن مسئول هستید تا رسالت خود را برای حفظ دین و عقاید جوانان ادا کنید.
در ابتدای این دیدار کردان معاون حقوقی سازمان صدا و سیما با اشاره به خدمات ارزشمند آیت الله العظمی مکارم شیرازی قبل و بعد از انقلاب گفت: در واقع صاحبان اصلی انقلاب شما هستید و ما موظف به پیروی از اوامر و فرمایش‌‌های شما هستیم.
وی در تبیین سیاست‌های کلان صدا و سیما گفت: مبنای کاری صدا و سیما آن است که اولاً برنامه‌های این سازمان برخلاف شرع و دستورات و عقاید دینی نباشد. دوم آنکه حرکت این سازمان برخلاف اصول امنیت ملی کشورمان نباشد.
وی در عین حال خاطر نشان کرد: ادعا نمی‌کنیم صد در صد در برنامه‌ریزی‌ها موفق بوده‌ایم. اما اطمینان می‌دهیم همه همت مدیران این سازمان پایبندی به اصول بوده است. طبیعی است که در طول انجام وظیفه نقصان و کاستی‌هایی داشته باشیم.
 

برچسب ها :
captcha