دیدار هشت نفر از شهرداران کلان‌‌شهرهای ایران با معظم له

دیدار هشت نفر از شهرداران کلان‌‌شهرهای ایران با معظم له


آیت الله العظمی مکارم شیرازی پنج‌شنبه در دیدار هشت نفر از شهرداران کلان‌‌شهرهای ایران از آنان خواستند با بهره‌گیری از عقاید معنوی مردم به سامان‌بخشی زندگی اجتماعی اهتمام ورزند.‌

ایشان در این دیدار با قرائت حدیثی اظهار داشتند: هر مسلمان باید به پنج چیز اهتمام بورزد. اول اطاعت اوامر الهی را مد نظر قرار دهد دوم فرمان پیغمبر ـ ص ـ ، سوم عمل به قرآن، چهارم نسبت به امام خود خیرخواهی داشته باشد و پنجم نسبت به تمام مسلمانان خیرخواهی داشته باشد. در غیر این صورت مسلمان نیست.
معظم له دین اسلام را یک دین اجتماعی برشمردند و تصریح کردند: عبادات اسلامی همه‌اش جنبه اجتماعی دارد. اسلام یک دین مردمی است، عبادت، دستورات و برنامه‌هایش مردمی است و کسی که با مردم نباشد از مسلمانان نیست.
ایشان اضافه کردند: ما در نظام جمهوری اسلامی باید برای همه چیز از عقاید معنوی مردم استفاده کنیم و بگوییم اسلام بر نظافت تأکید دارد و از این رو باید از این منطق اسلامی مردم را برای نظافت، امنیت و نظم تشویق کنیم و شهرداران باید کار فرهنگی انجام دهند.

معظم له با اشاره به اینکه با وجود مشکلات فراوان دولت به کلان‌شهرهای ایران کمک مالی نمی‌‌کند، افزود: شنیده‌ام دولت به کلان‌شهرها کمک نمی‌کند و تمام هزینه‌ها بر دوش مردم است. ما با مجلسیان صحبت می‌کنیم تا قانونی وضع شود که دولت کمک کند و یک رقم بودجه‌ای برای شهرداری‌ها در نظر بگیرند تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.
معظم له همچنین تسهیل کار مراجعان را یکی از مسایل ایجاد رضایت مردم عنوان کردند و گفتند: تلاش کنید در مراجعه به شهرداری‌ها کار مردم آسان‌تر شود و مجبور به دویدن نشوند، زیرا پیچ و خم‌های شهرداری مردم را ناراحت می‌کند.
ایشان ایران را دارای یک قدرت جهانی ارزیابی کردند و خاطر نشان ساختند: ایران تبدیل به یک قدرت شده که همه روی آن حساب می‌کنند و بر این اساس ما هم باید نقاط آسیب‌پذیر داخل خود را از بین ببریم. نقاط آسیب‌پذیر همین نارضایتی مردم است که یکی از آنها شهرداری‌هاست و دشمن مراقب است، مثلاً رادیو لندن که چند روز قبل هیچ مطلبی نداشت بر ضد ایران بگوید گزارش داد 7 کارتن‌خواب در تهران از دنیا رفتند. شهرداری‌ها باید مراقب باشند تا بهانه به دست دشمن نیافتد.
معظم له در انتها فرمودند:  اگر می‌خواهیم مفاسد اخلاقی نباشد باید مکان‌های مناسبی برای تفریح در شهر داشته باشیم. ما یک جای سالم درست می‌کنیم تا جای ناسالم را از بین ببریم. اسلام به تفریح و ورزش و جهان‌گردی سالم بسیار تأکید دارد.

برچسب ها :
captcha