دعوت از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن

دعوت از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن


به عقیده ما حضور در راهپیمایی 22 بهمن یک وظیفه الهی، اجتماعی و وجدانی است، دشمن به دنبال آزمایش کردن ما است که آیا فشارها و تحریم ها مؤثر واقع شده است یا نه؟‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، بر لزوم حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کردند.

ایشان با گرامیداشت یوم الله 22 بهمن و ایام دهه مبارک فجر، بر لزوم حضور گسترده و حماسی آحاد مردم در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کردند و گفتند: ان شاءالله همه در راهپیمایی شرکت می کنند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: به عقیده ما حضور در راهپیمایی 22 بهمن یک وظیفه الهی، اجتماعی و وجدانی است، دشمن به دنبال آزمایش کردن ما است که آیا فشارها و تحریم ها مؤثر واقع شده است یا نه؟

معظم له تاکید کردند: برای ناکام کردن دشمن ان شاءالله همه مردم باید حضور داشته باشند، بویژه این که با عمل خود بیان کنند تحریم ها و فشارها و نامردی ها تاثیری نداشته است.

ایشان اضافه کردند: البته این حضور دلیل بر عدم وجود مشکل و رضایت مردم از همه جهت نیست، مشکلات در جای خود، اما آدم عاقل باید حساب امور را از هم جدا کند.

معظم له یادآورشدند: هم مشکلات فرهنگی زیادی داریم، بویژه با فیلم هایی که اخیرا نشان می دهند، هم مشکلات اقتصادی وجود دارد، اما این مشکلات مانع از دست بر داشتن از اصولی که به آن ایمان داریم، نیست.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به این که در این چهل سال طوفان های زیادی از جمله جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته ایم، خاطرنشان کردند: در این جنگ همه بر ضد ما بودند، ما در شرایط اوائل انقلاب قرار داشتیم و همه چیز ما متلاشی شده بود، در چنین شرایطی ما هشت سال پایداری و مقاومت کردیم و این واقعا شبیه معجزه بود؛ تحریم های الان در مقایسه با کاری که اول انقلاب کردند کمتر است.

ایشان با تاکید بر پایبندی به اصول و آرمان هایی که سبب شکل گیری، دوام و بقای انقلاب شد، اتحاد و همدلی مردم را از مهم ترین عوامل پیروزی و تثبیت انقلاب دانستند.

معظم له تاکید کردند: رای مثبت 98 درصدی به جمهوری اسلامی ایران واقعا بی سابقه و نشانه یک وحدت و انسجام بی نظیر بود؛ الان نیز اگر این گونه متحد باشیم ابدا شکست نمی خوریم.

ایشان اضافه کردند: عامل اصلی انسجام وحدت حول محور امام و رهبری بود که کشور را از بحران ها و مشکلات عبور داد؛ جمعیتی که دارای پیشوا و رهبر نافذ الکلمه نباشد دچار مشکل می شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اصل دوم را خلوص نیت مردم دانستند و گفتند: اکثریت قاطع با خلوص نیت کار می کردند، امروز متاسفانه توجه به منافع شخصی زیاد شده و این باعث عقب ماندگی است.

ایشان بیان کردند: مساله سوم ایستادگی و مقاومت است که ما را در برابر فشارهای همه جانبه حفظ کرد، ما شهدای زیادی تقدیم کردیم، جانفشانی ها و ایثارگری های بسیاری صورت گرفت تا این انقلاب به ثمر نشست و به اینجا رسید.

معظم له با تاکید بر توجه به این اصول برای تداوم انقلاب اسلامی، گفتند: اگر بیراهه رفتیم دچار مشکل می شویم؛ باید برگردیم به همان مسیر اصلی. امیدواریم بتوانیم این اصول را زنده نگه داریم و افرادی که بیراهه رفته اند به راه برگردند و این مرحله حساس را هم پشت سر بگذاریم.

ایشان همچنین با تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) بر لزوم حضور گسترده در مجالس سوگواری و دعا برای حل مشکلات تاکید کردند.

captcha