توصیه های نوروزی معظم له به مردم و مسؤولان | سال نو برنامه نو می خواهد

توصیه های نوروزی معظم له به مردم و مسؤولان | سال نو برنامه نو می خواهد


در نوروز نیز سنت های خوبی همچون صله رحم، دید و بازدیدها، خانه تکانی ها، کمک کردن به ضعفا، شاد کردن و امثال آن وجود دارد که مورد تایید و تاکید است؛ اما باید مسائل خرافی را کنار گذاشت‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز آخرین جلسه درس خارج فقه خود در سال 97 که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تبریک اعیاد ماه رجب بویژه میلاد مسعود و با برکت مولی الموحدین حضرت علی(ع) تقارن سال جدید با این ایام فرخنده را به فال نیک گرفتند و ابراز امیدواری کردند که سال جدید سالی پر از خیر و برکت برای نظام اسلامی و ملت ایران باشد.

ایشان تصریح کردند: امیدواریم همه ما با ولایت علی(ع) زنده باشیم، با ولایت ایشان از دنیا چشم بپوشیم و با ولایت آن حضرت محشور شویم.

معظم له در ادامه با بیان این که برخی به طور کامل با نوروز مخالف هستند و برخی نیز اعتقاد افراطی دارند، توجه به سیره حضرت رسول الله(ص) را در این خصوص متذکر شدند.

ایشان با بیان این که اسلام سنت های نیکو را تایید می کند، گفتند: پیامبر(ص) برخی سنت های دوران جاهلیت همچون اکرام میهمان، وفای به عهد و امثال آن را مورد تاکید قرار دادند و تایید کردند و در نقطه مقابل سنت های غلطی همچون بت پرستی، زنده به گور کردن دختران، قربانی کردن پسران پای بت ها و دیگر مسائل خرافی را حذف کردند.

معظم له افزودند: در نوروز نیز سنت های خوبی همچون صله رحم، دید و بازدیدها، خانه تکانی ها، کمک کردن به ضعفا، شاد کردن و امثال آن وجود دارد که مورد تایید و تاکید است؛ اما باید مسائل خرافی را کنار گذاشت.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که چهارشنبه سوری یک خرافه است، گفتند: ما در مواجهه با نوروز نه نفی مطلق و نه اثبات مطلق را مورد تاکید قرار می دهیم؛ این سنت رسول الله(ص) و در عین حال امری منطقی است که اگر بر آن پافشاری کنیم جلوی افراط و تفریط ها گرفته می شود؛ توصیه ما به مردم عزیز توجه به سنت های نیکو و دوری از خرافات است.

ایشان با تاکید بر این که سال نو برنامه نو می خواهد، گفتند: از جمله اموری که باید در سال جدید به آن بیشتر توجه داشته باشیم، اصل همدلی و وحدت، انصاف بیشتر کسبه و تجار در سال جدید و نظارت بیشتر دولت است.

معظم له همچنین بارندگی های اخیر را نشانه لطف خدای متعال و عنایت امام زمان و دعای صالحان و نیکان دانستند و ابراز امیدواری کردند بارش نزولات آسمانی در سال آینده نیز تداوم داشته باشد و مسلمانان مخصوصاً مردم کشور ما از خیرات و برکات الهی بهره وافر ببرند و دشمنان خوار و ذلیل شوند.

captcha