دولت و مجلس هماهنگ نباشند، مردم ضرر می‌کنند

دولت و مجلس هماهنگ نباشند، مردم ضرر می‌کنند


آیت الله مکارم شیرازی یکشنبه در دیدار رییس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که معضلات اقتصادی مهم‌ترین مشکل جامعه است، گفتند: اگر دولت و مجلس هماهنگ نباشند، جامعه ضرر می‌کند.‌

 آیت الله مکارم شیرازی دغدغه اقتصادی را مهم‌ترین مشکل جامعه دانستند و گفتند: کشور ما دارای ذخایر غنی و نعمت‌های الهی است. جایگاه کشوری که زمین، آب، فکر و سابقه درخشان تاریخی دارد، باید بیش از این باشد. اگر دولت و مجلس باهم هماهنگ نباشند جامعه ضرر می‌کند. ایشان تمام جناح‌های سیاسی را متعلق به مردم ایران عنوان کردند و افزودند: اگر کسی منافع مردم را قربانی منافع جناح خود کند، از منحط‌ترین انسان‌هاست. همه منتخب مردم هستند هم مجلس و هم دولت و اگر مردم را فراموش کنند‌، بد فکر کرده‌اند. باید فارغ از جناح‌بازی مشکلات مردم را بررسی کرد، همین تثبیت قیمت‌ها واقعاً دقت زیادی از مجلس، دولت و مردم گرفته است و معلوم هم نیست تا چه حد اجرا می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی افزودند: مسایل اقتصادی تبدیل به مسایل فرهنگی ‌و پس از آن به سرعت سیاسی می‌شود. بسیاری از مفاسد کشور مثل اعتیاد، قاچاق و فحشاء ناشی از فقر است. در این صورت اصل نظام نیز زیر سؤال می‌رود، که چرا با این همه امکانات و ذخایر طبیعی نتوانست مشکلات را حل کند، آیا نظام کارایی لازم را ندارد؟ دشمنان هم می‌خواهند ما را در تنگناهای اقتصادی قرار دهند تا ناکارآمدی نظام را به اثبات برسانند.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به قیمت کالاها در برخی از کشورها که با گذشت 40 سال، ثابت هستند، یادآور شدند: درست است که شرایط ما با سایر کشورها متفاوت است، ولی مهم آن است که باور کنیم بن‌بست وجود ندارد. بدانید اسلام می‌گوید کسی که آخرت را به خاطر دنیا ترک کند از ما نیست.
ایشان با اشاره به محرومیت‌های استان قم گفتند: با وجود این که استان قم متعلق به تمام جهان اسلام است، محرومیت‌های زیادی دارد. استان قم فراتر از کشور است، سالی 15 میلیون زائر، یعنی دو برابر زائر مکه، به این شهر می‌آیند، ولی بسیار محروم است و این مسئله را نمی‌شود نادیده گرفت. ما هم خیلی از دولت طلب داریم، چون تمام امامان جمعه، مسؤولان عقیدتی ـ سیاسی‌ها، معلمین دروس دینی دانشگاه‌ها را به صورت رایگان و با پول حوزه تربیت می‌کنیم و به آنها می‌دهیم، حوزه هم متعلق به همه است.

برچسب ها :
captcha