انتشار موشن گرافی های احکام روزه

انتشار موشن گرافی های احکام روزه


در زمان ما که رسانه های تصویری تا حد زیادی جایگزین رسانه های مکتوب شده است و درصد نفوذ پذیری کلیپ های چند دقیقه ای بسیار بیشتر از صد ها جلد کتاب است، پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی نیز جهت انتشار احکام شرعی به رسانه های تصویری روی آورده است‌

بزرگ ترین فلسفه روزه، اثر روحانى و معنوى آن است. انسانى که انواع غذاها و نوشابه ها را در اختیار دارد و هر لحظه تشنه و گرسنه شد به سراغ آن مى رود، همانند درختانى است که در پناه دیوارهاى باغ بر لب نهرها مى رویند، این درختان نازپرورده، بسیار کم مقاومت و کم دوامند، اگر چند روزى آب از پاى آنها قطع شود پژمرده مى شوند، و مى خشکند.

اما درختانى که از لابلاى صخره ها در دل کوه ها و بیابان ها مى رویند و نوازشگر شاخه هایشان از همان طفولیت طوفان هاى سخت، و آفتاب سوزان، و سرماى زمستان است، و با انواع محرومیت ها دست به گریبانند، محکم و با دوام و پر استقامت و سخت کوش و سخت جانند!.

روزه نیز با روح و جان انسان همین عمل را انجام مى دهد و با محدودیت هاى موقت به او مقاومت، قدرت اراده و توان مبارزه با حوادث سخت مى بخشد، و چون غرائز سرکش را کنترل مى کند، بر قلب انسان نور و صفا مى پاشد.

خلاصه، روزه انسان را از عالم حیوانیت ترقى داده و به جهان فرشتگان صعود مى دهد، جمله «لَعَلَّکُمْ تَتَّقُون»؛ (باشد پرهیزگار شوید) اشاره به همه این حقایق است.

اما روزه برای اینکه به سرانجام برسد و فوائد ذاتی آن حاصل شود دارای چارچوب های مشخصی است که قرآن و روایات آمده است و توسط فقهای شیعه تبیین می شود.

انتشار مکتوبات از قدیم الایام رایج بوده و در حال حاضر نیز رواج دارد. احکام شرعی نیز تحت عناوین کتب فقهی از جمله رساله عملیه و استفتائات منتشر می شود.

اما در زمان ما که رسانه های تصویری تا حد زیادی جایگزین رسانه های مکتوب شده است و درصد نفوذ پذیری کلیپ های چند دقیقه ای بسیار بیشتر از صد ها جلد کتاب است، پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی نیز جهت انتشار احکام شرعی به رسانه های تصویری روی آورده است.

در این راستا در آستانه ماه مبارک رمضان این پایگاه سلسله موشن گرافی های احکام روزه را منتشر کرده است.

جهت مشاهده کلیپ ها کلیک کنید.

موشن گرافیک آموزش احکام- احکام روزه-بخش اول: نیت روزه -قسمت اول

موشن گرافیک آموزش احکام- احکام روزه-بخش اول: نیت روزه -قسمت دوم

موشن گرافیک آموزش احکام- احکام روزه-بخش اول: نیت روزه -قسمت سوم

موشن گرافیک آموزش احکام- احکام روزه-بخش دوم: مبطلات روزه -قسمت اول

موشن گرافیک آموزش احکام- احکام روزه-بخش دوم: مبطلات روزه -قسمت دوم

موشن گرافیک آموزش احکام- احکام روزه-بخش دوم: مبطلات روزه -قسمت سوم

موشن گرافیک آموزش احکام- احکام روزه-بخش دوم: مبطلات روزه -قسمت چهارم

موشن گرافیک آموزش احکام- احکام روزه-بخش دوم: مبطلات روزه -قسمت پنجم

captcha