بازدید حضرت آیت الله مکارم شیرازى (مدظله) از مجتمع بزرگ آموزشى شهرک طلاّب مهدیه

بازدید حضرت آیت الله مکارم شیرازى (مدظله) از مجتمع بزرگ آموزشى شهرک طلاّب مهدیه


حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى ضمن بازدید از بخشى هاى مختلف شهرک طلاب حوزه علمیه قم و مرکز بزرگ آموزشى این شهرک، ضمن اداى نماز جماعت، افطار را در جمع فرهنگیان این مجتمع صرف نمودند. در ادامه این بازدید معظم له ضمن ایراد سخنان کوتاهى با بیان اهمّیّت تعلیم و تربیت فرمودند: (همه مسائل انسانى براى این است که انسان خلیفة الله فى الارض شود بنابراین باید تمام نیروها در این راه بسیج شوند.‌

ایشان در ادامه به حدیثى از پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) اشاره نموده که حضرت مى فرمایند:

اذا مات آدم انقطع عمله الا ثلاث: صدقة جاریة، علم ینتفع به، ولد صالح یدعوله; «انسان هنگامى که از دنیا مى رود همه راه هاى امید او قطع مى شود. مگر سه راه، اوّل صدقات جاریه اى که از خود بر جاى گذاشته، دیگر علوم و دانستهایى که از او مانده و در نهایت فرزند صالحى که تربیت کرده است».

معظّم له با تأکید بر اهمّیّت توجّه به تعلیم و ترتیب فرزندان طلاّب، فرمودند: اگر فرزندان طلاّب افراد صالحى نباشند سه مشکل را ایجاد مى کنند: اول این که جانشین پدر نمى شوند و ادامه دهنده راه پدر نمى توانند باشند دیگر این که باعث دغدغه خاطر خانواده خواهند شد و فکر آرام براى تبلیغ و تدریس و برنامه هاى دینى را از روحانیون سلب مى کنند و سوّم این که مردم به آنها بدبین مى شوند زیرا از خانواده روحانى انتظار دیگرى دارند. در خاتمه معظّم له با تشکر از فعّالیّت کلّیه فرهنگیان و مسئولان فرهنگى این مجتمع خطاب به همه آنان فرمودند:

فراموش نکنید انسان در سه مدرسه تربیت مى شود، مدرسه اوّل دامان پدر و مادر، مدرسه دوّم مدارس فعلى و مدرسه سوّم اجتماع است، اگر مثلث شخصیّت انسان، کار خود را خوب انجام دهد انسانهاى خوبى تحویل اجتماع مى گردد ولى اگر هریک از این سه کانون کم کارى کند بار تربیت به دوش دیگر کانون ها مى افتد و لذا باید به این امر توجّه شود.

یادآورى مى شود در ابتداى این مراسم حجة السلام و المسلمین مشکات مسئول مجتمع فرهنگى، ضمن خیر مقدم به ایشان، برنامه ها و مشکلات آن مرکز فرهنگى را تشریح کردند.

برچسب ها :
captcha