سخنرانی دکتر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب

سخنرانی دکتر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب


سوریه حلقه طلایی مقابله با صهیونیسم است/ ارائه اسلام بدلی نقشه دشمنان است‌

مشاور رهبر معظم انقلاب گفت: سوریه حلقه طلایی زنجیره مقاومت در مقابله با صهیونیسم است و به همین دلیل مورد آماج حملات بیگانگان و تکفیری ها قرار گرفته است.

 به گزارش ستاد خبری همایش بین المللی خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز، علی اکبر ولایتی در این همایش با اشاره به هجوم دشمنان برای به انحراف کشاندن بیداری اسلامی از چند سال گذشته اظهار کرد: در نیجریه ای که امروز دچار خطر بوکوحرام شده، به مدت یکصد سال حکومت اسلامی تشکیل شده بود.

وی افزود: در موج جدید بیداری اسلامی، دشمنان سعی کردند بدلی از اسلام به صورت و باطنی مخالف با اصل دین ارائه دهند؛ تکفیری هایی که امروز در عراق و شام فعالیت می کنند نمونه جدیدی به شمار نمی روند چه اینکه پیش از آنها طالبان و القاعده هم کارهایی می کردند که موجب وهن اسلام شدند.

مشاور رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه چند نوع تقابل در جهان اسلام بر اثر ظهور جریان های تکفیری شکل گرفته است، گفت: سوریه حلقه طلایی زنجیره مقاومت در مقابله با اسرائیل است و امروز تکفیری ها در این کشور جولان می دهند.

وی ادامه داد: بیگانگان برای قطع ارتباط میان ایران و فلسطین و تامین امنیت و آرامش اسرائیل، به فکر افتادند که سوریه را هدف قرار دهند؛ ستون فقرات داعش و تکفیری ها در سوریه و عراق، بعثی ها هستند همچنین برخی سلفیها هم برای این منظور جذب شده اند.

ولایتی با اشاره به ترکیب بعثی ها و سلفی ها برای به وجود آوردن داعش و تقابل با خط مقاومت در سوریه عنوان کرد: کلینتون وزیر امور خارجه دولت اول اوباما در کتاب خود مدعی شده بود که داعش توسط ما به وجود آمده است.

برچسب ها :
captcha