مصاحبه رییس اتحادیه علمای آفریقای جنوبی در حاشیه همایش بین‌المللی «خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز»

مصاحبه رییس اتحادیه علمای آفریقای جنوبی در حاشیه همایش بین‌المللی «خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز»


گروه های تکفیری برای امنیت اسراییل ایجاد شدند‌

رئیس اتحادیه علمای آفریقای جنوبی گفت: کشورهای حامی اسرائیل نگران امنیت این رژیم منحوس شدند و با همکاری و هماهنگی سازمان های جاسوسی گروه های تکفیری را در کشورهای منطقه ایجاد کردند.  

به گزارش ستاد خبری کنگره خطر جریان های افراطی و تکفیری در جهان امروز، حجت الاسلام عبدالله دوسو با اشاره به اینکه ایجاد گروه های تکفیری در منطقه خاورمیانه به دست آمریکا و متحدانش به سبب حمایت از اسرائیل صورت گرفته است، اظهار کرد: پس از سرنگونی دیکتاتورهای دست نشانده آمریکا و اسرائیل از حکومت کشورهای اسلامی مانند مصر، تونس، یمن و ... کشورهای حامی اسرائیل نگران امنیت این رژیم منحوس شدند و با همکاری و هماهنگی سازمان های جاسوسی گروه های تکفیری را در کشورهای منطقه ایجاد کردند.  

وی ادامه داد: آمریکا و متحدانش ترسیدند که با سرنگونی حکام دست نشانده خود در کشورهای اسلامی و روی کار آمدن حکومت های مردمی و انقلابی، اسرائیل نابود شده و منابع آمریکا به خطر افتد و به همین جهت گروه های تکفیری مسلح را برای کشتار مسلمانان و کاهش جمعیت آنان و همچنین رواج اسلام هراسی و جلوگیری از گرایش مردم دنیا به اسلام اجیر کردند.

رییس اتحادیه علمای آفریقای جنوبی با اشاره به اینکه علیرغم محاسبه دشمنان اسلام ماجرای 11 سپتامبر منجر به گرایش مردم جهان به ویژه جوانان به اسلام شد، گفت: آنها جوانان را از کشورهای مختلف با فریب به سوریه و عراق فرستادند تا به بهانه جنگ فرقه ای بکشند و کشته شوند تا تعداد مسلمانان کمتر شوند.

عبدالله دوسو تاکید شد: برگزاری کنگره خطرجریان های افراطی و تکفیری و حضور علمای جهان اسلام در آن باعث می شود دنیا بداند جنایات ضد انسانی گروه های تکفیری که به نام اسلام انجام می شود ارتباطی با اسلام و مسلمانان ندارد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی علمای اسلام گردهم جمع شوند و علیه این تفکر انحرافی موضع گیری کنند دنیا حساب گروه های تکفیری را از مسلمانان جدا و به سمت خشکاندن ریشه این تفکر انحرافی غیرانسانی حرکت خواهد کرد.

برچسب ها :
captcha