پیام دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‎های افراطی و تکفیری درباره پایان جریان تکفیری داعش

پیام دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‎های افراطی و تکفیری درباره پایان جریان تکفیری داعش


همچنان مقابله با ریشه های فکری این جریان امری ضروری است لذا حوزه های علمیه، عالمان دینی اهل سنت و شیعه، مجامع دانشگاهی و فرهیختگان و جوانان کشورهای اسلامی باید همچنان هوشیاری خود را حفظ کرده و با روشنگری و نقد اندیشه های تکفیری و آگاه سازی جوامع اسلامی به ویژه جوانان ریشه های فکری این جریان نامبارک را بخشکانند. امت اسلامی نیز شایسته است راه مقاومت را بر محور وحدت و مودّت میان مذاهب اسلام و مشترکات میان امت اسلامی طی کند. دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری نیز با هدایت های داهیانه و راهنمایی های حکیمانه مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی حفظه الله همچنان آمادگی خود را برای مقابله با فتنه های پیش رو و خشکاندن ریشه های عقیدتی و فکری این جریان افراطی اعلام می دارد.‌

بسم الله الرحمن الرحیم


﴿لَقَدِ ابْتَغَوُا الْفِتْنَةَ مِنْ قَبْلُ وَقَلَّبُوا لَكَ الْأُمُورَ حَتَّى جَاءَ الْحَقُّ وَظَهَرَ أَمْرُ اللَّهِ وَهُمْ كَارِهُونَ﴾
«آنها پیش از این (نیز) در پی فتنه‌انگیزی بودند، و کارها را بر تو دگرگون ساختند (و به هم ریختند)؛ تا آن که حق فرارسید، و فرمان خدا آشکارگشت (و پیروز شدید)، درحالی که آنها کراهت داشتند. ».

بعد از شکست مفتضحانه استکبار جهانی و رژیم جنایت کار صهیونیستی در برابر جبهه مقاومت اسلامی و گرایش جوانان کشورهای اسلامی به گفتمان مقاومت اسلامی دشمنان اسلام و در راس آن شیطان بزرگ امریکا، با بهره‎گیری از فتاوای تکفیری فرقه وهابیت فتنه‎ای دیگر را طراحی کردند. ایجاد جنگ مذهبی و تکفیر مسلمانان فتنه‎ای بود که به مراتب پیچیده‎تر و فریبنده‎تر از قبل بسیاری از جوانان امت اسلامی را در کام خود فرو برد. مجریان این فتنه، فریب‎خوردگانی بودند که با ارائه قرائتی انحرافی از قرآن و سنّت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله باعث شدند چهره اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله را که منشأ رحمت و مودّت میان امت اسلام و بشریت است، به چهره‎ای کریه و زشت تبدیل کنند.
علمای آگاه و هوشیار اسلام، رزمندگان فداکار و ملت‎های مسلمان با درک صحیح از این فتنه و اهداف شوم آن، با روشن‎گری و بصیرت‎افزایی امید آنان را به یأس تبدیل کردند. در حالی که سلطه‎گران و سردمداران سیاسی غرب، نابودی دولت دروغین داعش را نیازمند گذشت ده‎ها سال قلمداد می‎کردند و قصد داشتند این شجره خبیثه را به مدتی طولانی گریبان‎گیر امت اسلام قرار دهند، اما جوانان غیور جبهه مقاومت و مدافعان حریم ولایت، از عراق، سوریه، ایران، افغانستان و لبنان و سایر کشورهای اسلامی با پای‎مردی و نثار جان ارزشمند خویش توانستند پرچم نصرت الهی را بر فراز آسمان عراق و سوریه به اهتزاز درآورند.
امروز گرچه حضور ظاهری پدیده شوم جهل و تکفیر از برخی سرزمین‎های مسلمانان ریشه‎کن شده است؛ اما همچنان مقابله با ریشه‎های فکری این جریان امری ضروری است لذا حوزه‎های علمیه، عالمان دینی اهل‎سنت و شیعه، مجامع دانشگاهی و فرهیختگان و جوانان کشورهای اسلامی باید همچنان هوشیاری خود را حفظ کرده و با روشنگری و نقد اندیشه‎های تکفیری و آگاه‎سازی جوامع اسلامی به ویژه جوانان ریشه‎های فکری این جریان نامبارک را بخشکانند. امت اسلامی نیز شایسته است راه مقاومت را بر محور وحدت و مودّت میان مذاهب اسلام و مشترکات میان امت اسلامی طی کند.
اکنون که این وعده صادق پرودگار محقّق گشت و با نابودی شجره خبیثه داعش، پیکر زخمی جهان اسلام تا حدودی التیام یافت و چشم امت داغدار مسلمان روشن شد، دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‎های افراطی و تکفیری به آحاد مسلمین، مصلحان و همه امت، آزادگان جهان، به -ویژه محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی و مراجع بزرگوار و عالمان دلسوز همه مذاهب اسلامی تبریک عرض نموده و برای سرداران سپاه اسلام ومجاهدان و رزمندگان جبهه مقاومت، مدافعان حریم ولایت و خانواده‎های شهیدان و جانبازان این مقاومت مقدس به ویژه سردار پرافتخار امت سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی، برترین پاداش‎های الهی را از خداوند منان مسئلت دارد.
دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‎های افراطی و تکفیری نیز با هدایت‎های داهیانه و راهنمایی‎های حکیمانه مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی حفظه الله همچنان آمادگی خود را برای مقابله با فتنه‎های پیش‎رو و خشکاندن ریشه‎های عقیدتی و فکری این جریان افراطی اعلام می‎دارد.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‎‌های افراطی و تکفیری
سوم آذر یکهزار و سیصدو نود و شش

برچسب ها : داعش کنگره تکفير
captcha