تغییر جنسیت افراد سالم به انگیزه غیرعقلایی صحیح نیست

تغییر جنسیت افراد سالم به انگیزه غیرعقلایی صحیح نیست


امام خمینی(ره) در سال 1343 با نگارش کتاب تحریرالوسیله برای نخستین بار 10 مساله درباره تغییر جنسیت بیان کردند.‌

به گزارش ستاد خبری کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی کریمی نیا در کمیسیون تخصصی فقه و اصول با اشاره به دیدگاه اسلام در خصوص دو جنسی ها اظهار کرد: روایاتی در خصوص این افراد از زبان اهل بیت(ع) بیان شده است و ائمه معصومین(ع) به سوالاتی در خصوص تعیین جنسیت دوجنسی ها و ارث آن ها بیان کردند.

وی با بیان اینکه عمل تغییر جنیست در اکثر کشورها از جمله ایران انجام می شود، گفت: امام خمینی(ره) در سال 1343 با نگارش کتاب تحریرالوسیله برای نخستین بار 10 مساله درباره تغییر جنسیت بیان کردند.

پژوهشگر علوم اسلامی افزود: مقالات فقهی متعدد از سوی فقهای شیعه همچون آیت الله مومن، آیت الله خرازی آیت الله مشکینی و آیت الله آصف محسنی به نگارش درآمده است، همچنین 350 استفتا از بیش از 30 تن از فقها در خصوص جواز تغییر جنسیت صادر شده است.

کریمی نیا تغییر جنسیت را براساس دیدگاه مراجع عظام تقلید حرام ندانست و تصریح کرد: البته تغییر جنسیت افراد سالم به انگیزه غیرعقلایی صحیح نیست، فقهای اهل سنت در بحث تغییر جنسیت تنها به بیان حرمت عمل جراحی اکتفا کردند و احکام وضعی این مساله را بیان نکردند.

captcha