نشر علوم اسلامی از دلایل پذیرش ولایتعهدی توسط امام رضا(ع) بود/ ضرورت توجه به نقش امام رضا(ع) در پیدایش علوم اسلامی

نشر علوم اسلامی از دلایل پذیرش ولایتعهدی توسط امام رضا(ع) بود/ ضرورت توجه به نقش امام رضا(ع) در پیدایش علوم اسلامی


ما پس از مطالعات فراوان به اینجا رسیدیم ‌‌که نقش علمای شیعه در پیدایش و ‌گسترس علوم اسلامی برای مردم روشن نشده است‌

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در پیامی به مراسم اختتامیه کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی که در مشهد مقدس برگزار شد فرمودند: یکی از دلایل پذیرش ولایت عهدی توسط امام رضا(ع) نشر علوم اسلامی بود.
به گزارش ستاد خبری کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه کنگره بین‌‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی که در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد، در پیامی تصویری، ضمن تقدیر از مشارکت اندیشمندان و علما در این‌ همایش، اظهار کرد: ما پس از مطالعات فراوان به اینجا رسیدیم ‌‌که نقش علمای شیعه در پیدایش و ‌گسترس علوم اسلامی برای مردم روشن نشده است.
 
ایشان با بیان اینکه نه تنها غیرشیعه بلکه شیعیان نیز این نقش را به‌درستی نمی‌شناسند، ادامه داد: بنابراین، لازم دیدیم، کنگره‌ای تشکیل ‌و پرده از این خدمات برداشته شود.
 
معظم له افزود: امام سرنخ‌ها را به‌دست ما داده، علمای بزرگ ما این سرنخ‌ها را دنبال کردند و اینها باید برای مسلمانان و غیرمسلمانان روشن شود.
 
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی اضافه کرد: در این کنگره از ۴۰۰ پژوهشگر داخلی و خارجی دعوت کردیم که درباره علوم اسلامی مطالعه کرده و ‌نقش علمای شیعه را به‌دست آورند.
 
ایشان بیان کرد: دو سال زحمت کشیده شد و مطالب بسیار تازه‌ای به‌دست آمد که برای خود ما هم روشن نبود، نتیجه‌ این زحمات، انتشار بیش از ۵۰ جلد کتاب شد.
 
معظم له یادآور شد: یکی از مراحلی که لازم دیدیم این کنگره پس از قم در جوار امام رضا(ع) نیز ادامه یابد، نقش حضرت امام رضا(ع) در پیدایش علوم اسلامی بود.
 
ایشان ضمن اشاره به اینکه یکی از دلایل پذیرش ولایتعهدی توسط امام رضا(ع) نشر علوم اسلامی بود، تأکید کرد: فرصت خوبی است که در جوار مرقد مطهر حضرت ثامن‌الحجج(ع) در این زمینه‌ مطالعاتی انجام و کتاب‌هایی تألیف و به زبان‌های مختلف ترجمه شود

captcha